Vaak gestelde vragen



Ja, de voorraad op de webshop is de actuele voorraad, deze is rechtstreeks gekoppeld met de voorraad in de winkel. Het is op de webshop niet mogelijk om een grotere hoeveelheid te bestellen dan er voorradig is, u krijgt in dat geval een foutmelding.

Vaak wel.  Indien de stof die je hebt gekozen niet voldoende voorradig is, of indien je grote hoeveelheden nodig hebt, mag je ons steeds contacteren via het contactformulier.  We kijken dan na of het gaat om een stof die we kunnen bijbestellen en we houden je dan op de hoogte wanneer het binnenkomt.

We hebben in de winkel heel wat meer stoffen dan er op de webshop zichtbaar zijn.  Wellicht kunnen we je toch helpen, ook al staat de stof niet op de webshop.  Laat ons weten wat je zoekt via het contactformulier en dan kijken we graag of we je kunnen helpen.      

Ja.  De prijzen van de stoffen en lintjes zijn altijd per lopende meter, tenzij het anders vermeld is zoals dit bijvoorbeeld soms bij paneelstoffen het geval is.  De prijs die je ziet is dus voor 1 meter.  Ook in de winkel zijn de prijzen per lopende meter trouwens.  

De bestelhoeveelheid voor de stoffen en lintjes is uitgedrukt in meter, maar decimalen zijn ook mogelijk. Op die manier kan je exact bestellen hoeveel je wenst, enkele voorbeelden:
1 staat voor 1 meter
1,50 staat voor anderhalve meter
1,95 staat voor 1m95
0,50 staat voor een halve meter
Enzovoort ...

Voor alle stoffen en lintjes geldt een minimumafname van 50cm (0,50 invullen).  Je kan op onze webshop de exacte hoeveelheid die je wenst ingeven, echter raden wij ten stelligste aan om iets extra te bestellen als marge. Zo heb je zeker niet te weinig ingeval de stof wat krimpt.   

We bieden op de webshop verschillende betaalmogelijkheden: Bancontact , Kredietkaarten en IDeal.
De betaling gebeurt in een veilige omgeving en wordt mogelijk gemaakt door Mollie, een extern bedrijf.

Hoeveel bedraagt de verzendkost? 

Voor bestemmingen in België verzenden wij de bestelling gratis bij een bestelbedrag vanaf 100 €. Voor kleinere bestellingen wordt een bijdrage aangerekend van 6,95 €.

Ook voor bestemmingen in Nederland verzenden wij uw bestelling gratis bij een bestelbedrag vanaf 100 €. Voor kleinere bestellingen wordt een bijdrage aangerekend van 7,95 €.

Verzenden naar Duitsland, Frankrijk of Luxemburg kost 12,50€.  

Verzenden naar andere landen is eventueel mogelijk op aanvraag.

Bestellen via de webshop en afhalen is ook mogelijk.  We verwittigen je dan wanneer de bestelling klaar zodat je er kan om komen.  Als je kiest voor afhalen moet je uiteraard niet bijbetalen.  

Alle artikelen die u op de webshop kan bestellen zijn in theorie voorradig, dit betekent dat wij de bestellingen vlug kunnen klaarmaken en versturen. We streven ernaar iedere  bestelling binnen de 24 uur klaar te maken en te versturen, rekenend vanaf de eerstvolgende werkdag na ontvangst van de bestelling.

Tijdens onze verlofperiode in juli is de winkel altijd 3 weken gesloten, maar web-bestellingen blijven wel mogelijk. De pakjes worden tijdens deze periode minder vaak verzonden, dus de levertermijn zal tijdens deze periode langer zijn dan gewoonlijk.

Indien het zou voorvallen dat een artikel door een fout in ons stockbeheer uiteindelijk toch niet beschikbaar blijkt te zijn, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op om in overleg tot een oplossing te komen. Deze oplossing kan een alternatief artikel zijn, of het juiste artikel bijbestellen met een langere levertijd als gevolg, of het annuleren & terugbetalen van dit artikel of de gehele bestelling.

Bent u ergens niet tevreden over, of is er iets fout gelopen? Laat het ons weten, dan zoeken we samen naar de beste oplossing. Ook voor extra informatie, of met vragen mag u steeds contact opnemen. U kan ons altijd bereiken via het contactformulier of per mail.  Tijdens de openingsuren van de winkel kan u ons ook bereiken per telefoon: 059 505659.

De winkel is open van dinsdag tot zaterdag, telkens van 9 uur tot 12 uur, en van 13 uur tot 18 uur.
We zijn gesloten op zondag, maandag en op feestdagen.